Sprawdź, jak zamówić pozycjonowanie
Istnieją 3 kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu najistotniejsze jest połączenie słowa kluczowego z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się przede wszystkim:
– dzielnicę (np. “sklep obuwniczy Wilda”)
– miasto (“restauracja Kraków”)
– państwo (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w działaniach dla firm lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do osób przebywających w konkretnym regionie. Ta strategia pozycjonowania jest przydatna również wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma mały budżet reklamowy i nie jest w stanie walczyć o pozycje na słowa kluczowe niezawierające dopasowania regionalnego, np. zamiast “sklep sportowy”, to “sklep sportowy Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Inny rodzaj pozycjonowania to trafne i sprawdzone rozwiązanie dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Za sprawą właściwego dobrania fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale też stawki za reklamę w Google Adwords ulegną sporej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również znacznie niższą konkurencję. Istotne jest również to, że coraz powszechniejszy jest trend wprowadzania uściślonych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– telefon LG Q60 czerwony,
– obuwie sportowe Adidas V racer czarne sklep online,
– golarka Braun Seria 5 srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie istotne szczególnie dla sklepów internetowych. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment artykułów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową funkcję przed jednorazowymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, koncert znanego zespołu lub Tłusty Czwartek. Ten wariant pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. W większości wypadków trzeba zacząć je na dwa-trzy miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, aby Google zdążyło na czas zaindeksować nową bądź uaktualnioną treść strony.
Dane firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]