Dowiedz się więcej o PBN.
Aby odbiorca wyszukał twój biznes musisz nie tylko złożyć firmową stronę internetową, lecz także zadbać o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest zawartość strony oraz to czy regularnie publikowane są na niej kolejne wyczerpujące i przydatne dla odbiorcy informacje. Ale nie wolno też pomijać tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
Private blog network – łatwe zdobywanie dużej ilości zdywersyfikowanych linków przychodzacych
PBNy są prywatne, bowiem są budowane a potem nadzorowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez agencję SEO albo sporą agencję marketingową), który dba o jakość pojawiających się tam treści. Prywatne sieci portali są zwykle wykorzystywane jako jeden z punktów szerokiej strategii marketingowej, co warto mocno zaakcentować, gdyż najlepsze efekty ich zastosowania widać w odniesieniu do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na pozyskanie sporej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Mankamentem PBNów jest to, że ich wykonanie wymaga poważnych nakładów finansowych, a potem należy przeznaczać niemało godzin na utrzymanie ich na odpowiednim poziomie.
Wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak spożytkować możliwości PBN
PBNy rewelacyjnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu publikować artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To właściwie każde miejsce online, gdzie widoczne są podstawowe informacje kontaktowe firmy – jej telefon lub adres e-mail, adres stacjonarny oraz nazwa. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też profil na portalu społecznościowym, wpis w internetowym katalogu biznesowym albo artykuł, w którym dodano firmowe informacje kontaktowe.
Następny skuteczny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. To powtórna publikacja ciekawych artykułów z dodaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej jakość oryginalnego wpisu, bowiem odnajdywanie odnośniki do niego na różnych stronach zewnętrznych postrzegają jako znak, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się przydatne, godne przeczytania informacje. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL, w których kluczowe jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych zwłaszcza z inwestycjami, bieżącymi wydarzeniami, prawem i medycyną.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO