Potrzebujesz sprawdzić, komu zlecić audyty stron internetowych? Na co czekasz? Koniecznie sprawdź seo4.net/audyt-stron-internetowych/.
Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza sprawdzenie przedsiębiorstwa, spółki czy firmy pod kątem wielu obszarów, np. organizacyjnych i finansowych, a także oszacowanie możliwości przyszłego rozwoju. Co, biorąc zacytowaną definicję pod uwagę, oznacza więc audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony www, sprawdzająca różne jej elementy, jak tytuły i opisy meta, szybkość wczytywania się witryny, kod strony, strukturę nagłówków i wiele innych aspektów. Poza samym wskazaniem błędów i uchybień, w szczegółowym audycie SEO powinny być zamieszczone także instrukcje odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.
Audyt SEO bada stronę internetową pod względem zgodności ze normami W3C, treści na stronie, użyteczności, a także poprawności kodu. Co więcej sprawdzane jest też, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby wykazała ona wszelkie nieprawidłowości na stronie i – co najistotniejsze – zaproponowała działania, które umożliwią ich naprawę.
Audyt SEO – darmowy czy płatny?
W internecie jest wiele narzędzi oraz stron, za pomocą których szybko i za darmo wykonuje się audyt SEO witryny. Pozytywy takiego rozwiązania? Szybkość oraz cena. Wady? Jest ich sporo. Bezpłatne narzędzia lub też dema z ograniczaną funkcjonalnością, nie są idealne. Jeśli już odnotują pewne uchybienia na stronie, to na ogół nie wszystkie. Dużo problemów (przykładowo w kodzie) uchwycić można jedynie w czasie analizy wykonanej nie przez algorytm, a przez człowieka.
Na audyt SEO wykonywany przez agencję należy poczekać zwykle od kilku dni do blisko 30 dni. Okres na przekazanie dokumentu powinien zostać wskazany w umowie podpisanej z firmą, która podjęła się jego wykonania. Taki audyt umożliwia wykrycie wszelkich poważnych problemów obecnych na stronie. Jeśli strona była postawiona na otwartym szablonie lub na platformie typu Magento czy Shoper, to rzeczy do poprawy może być mnóstwo. Gdy strona powoli się ładuje, a na najważniejsze dla klienta frazy wyświetla się daleko poza pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to również są to sygnały, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie dobrym rozwiązaniem.
Jakie problemy wykrywa SEO audyt?
Dokładnie wykonany audyt SEO może wykryć masę błędów witryny, m.in:
- powolne ładowanie się strony w wersji na urządzenia mobilne i na komputer,
- błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne wczytywanie się różnych obrazów,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- poprawność w hierarchii nagłówków,
- problemy z dostępnością strony dla botów wyszukiwarek,
- przyczyny słabej widoczności strony na frazy kluczowe,
- brak albo niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
- brak metadanych,
- niska jakość zawartości strony,
- poprawność kodu strony,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- brak bądź niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (np. Google Search Console)
.
Dane firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]