Spostrzegłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Wszystkie działania, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie przynoszą żądanych efektów? Powyższe symptomy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google.
Jak działa filtr Google
Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra może trwać od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędną budową strony, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Jak ściągnąć filtr ze strony?
Jedynym sposobem usuwania filtrów Google jest stworzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – działania te ułatwią nam odpowiednie programy takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały powyższy proces wymaga od nas profesjonalnego podejścia, ponieważ wykasowanie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie powróci na dawną pozycję.
Kiedy należy usuwać linki z Google?
Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno być sprawą priorytetową. W czasie okresu trwania blokady domena jest w stanie utracić wiele wejść, co może narazić firmę na straty finansowe, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać sprawę specjaliście.