Budowanie własnej witryny internetowej zobowiązuje do jej efektywnego pozycjonowania w przeglądarkach, żeby była zauważalna dla potencjalnych klientów i pojawiała się wysoko w wynikach. Czasami jednak nasze działania powodują naruszenie reguł rzetelnego pozycjonowania i na portal mogą być zastosowane przez bany i filtry Google. Dowiedzmy się, jak się zachować, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.
Bany i filtry Google – czym się charakteryzują?
Ban od Google stanowi najgroźniejszy sposób kary, jaki może dotknąć witrynę www. Oznacza on kompletne zlikwidowanie jej ze stron wyszukiwarki Google, co tak naprawdę poważnie utrudnia prowadzenie firmy. Pamiętajmy, że większość internautów stosuje tylko Google, więc po zbanowaniu strony wskaźnik naszych klientów gwałtownie zmaleje. Natomiast zastosowanie filtra obniża pozycję strony www w rezultatach przeglądania, co również negatywnie wpływa na liczbę odwiedzin witryny. Występują nakładane wprost przez ekipę Google filtry ręczne i generowane samoczynnie przez profesjonalne systemy filtry algorytmiczne.
Czy można usunąć bany i filtry Google?
Pamiętajmy, że bany i filtry Google narzucane są m.in. za używanie ogromnej liczby odnośników promujących naszą witrynę www lub stosowanie tzw. spamu w celu nadania jej wysokiej pozycji. Aby pozbyć się bana od Google trzeba wcześniej poznać jego powód. Warto zaangażować do tego fachową agencję SEO, która w kilka miesięcy rozprawi się z problemem. Procedura może niestety potrwać do 6 miesięcy, należy więc uzbroić się w cierpliwość.