Aktualna oferta kampanii SEO
Przedsiębiorstwa oraz administratorzy stron internetowych, którzy pragną, żeby pojawiać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na minimum kilka sposobów. Pierwszy, którego nie rekomenduje się, to podejmowanie działań osobiście. Nie mając wiedzy w obszarze SEO i nie śledząc każdego dnia komunikatów o zmianach w algorytmie Google, trudno działać dobrze i – najważniejsze – efektywnie. Kolejny sposób to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, niemniej jednak nie każda firma się na to decyduje powodu ograniczeń budżetu. Trzecie wyjście to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Wydatki przeznaczone na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Atutem współpracy z agencją SEO jest to, że nie licząc fachowców od SEO w pracują tam też osoby od kampanii Google Ads, copywritingu, kodowania i projektowania graficznego, które służą rzeczowym wsparciem w tych obszarach.
Po czym poznać sumienną agencję SEO
Agencji SEO w naszym kraju jest bardzo wiele. Czym kierować się podczas wyboru podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Polecamy postawić na firmę, która istnieje na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, ale również tych kreatywnych oraz reklamowych, z każdym rokiem rośnie, co niekiedy nie idzie w parze z jakością usług. Wybierając agencję, która istnieje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć zaufanie, że ma ona duże doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować interesujące portfolio swoich uprzednich klientów. Na stronach agencji SEO często obecna jest zakładka „Case study”. Zanim zatwierdzi się umowę trzeba zapoznać się ze studia takich przypadków, żeby samemu sprawdzić, jakich rezultatów można oczekiwać po danej agencji, a także to z jakimi branżami pracowała oraz z jakimi przeszkodami przyszło im się zmierzyć. Godna zaufania agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: zawiadamia o planach zadań na najbliższe miesiące, a także przesyła sprawozdanie z ukończonych działań i ich następstwa.
Kolejny liczący się aspekt to personalizacja oferty i dostrojenie strategii prac do charakteru działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe reaguje w przeciągu 15 minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, należy traktować to jak znak alarmowy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel sumiennej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, żeby dopytać o dodatkowe dane o firmie, konieczne do przygotowania dla niej indywidualnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można odnaleźć samodzielnie w sieci, jak np. informacja o realizowanych uprzednio działaniach SEO oraz o najważniejszych dla klienta produktach czy usługach, które potrzebuje wypromować.
Jaki system rozliczenia z firmą SEO jest właściwy?
Nieufnie powinno się potraktować firmy SEO, które sugerują współpracę z opłatą za wypracowany rezultat. W takim systemie klient rozlicza się z agencją SEO wtedy, gdy słowa kluczowe uzyskają ustalone w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top5 czy też Top10). To wciąż dość popularny rodzaj rozliczeń, lecz niesie ze sobą duże zagrożenie – można wszak osiągnąć natychmiastowy efekt za sprawą łamania standardów określonych przez Google. Nieprzerwanie uaktualniany algorytm także nie pomaga w dotrzymaniu obietnic składnych zleceniodawcy, dlatego sumienna firma SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych efektów. Co do ceny za działania agencji SEO, to z rzadka bywa ona stała – co do zasady w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu potrzebne są wyższe nakłady finansowe, żeby opracować szczegółowy audyt SEO, a następnie wcielać w życie wszystkie wymienione w nim sugestie. W późniejszych miesiącach współpracy, jak witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty działań są dużo niższe.
Dane firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]