O co chodzi z filtrami Google?
Filtry i bany Google to nic innego jak kary nakładane na webmasterów, którzy dopuszczają się łamania wytycznych stworzonych przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników Google oraz filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeżeli w czasie pozycjonowania swojej strony pamiętasz o wszystkich zasadach , nie powinieneś obawiać się filtrów Google.
Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania
Najczęstszymi konsekwencjami filtrów Google jest obniżenie się strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w widoczny sposób łamią wytyczne Google mogą być nawet zupełnie wyczyszczone z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są zazwyczaj na 30 dni, a filtry algorytmiczne do czasu, kiedy strona zostanie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście również w przypadku filtru ręcznego warunkiem zakończenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Przeważnie spotkać możemy się się z filtrami Google uniemożliwiającymi osiągnięcie korzystnych wyników w wyszukiwarce lub pogarszającymi pozycje uzyskiwane do tej pory.